tisdag 30 april 2013

40, Deformerad (81 av 365)

Så här ser grannens plank ut. Det är tre år sedan det började ramla mot oss. Då stöttade vi upp det från vår sida för vi ville inte att barnen skulle riskera att få det över sig när de var ute och lekte.
Nu ser det ut såhär. När man påpekar att de ska fixa planket så säger dom att dom "tänkt på det"
Tyvärr är det så långt så vi kan inte välta över det till deras sida.

Anledningen att det gått sönder är att dom har en komposthög mot planket.
I denna komposthög har dom dessutom fullt med nässlor som dom inte håller efter så det väller in på vår tomt. Vi kan inte odla eller plantera något på den delen av tomten.

Men nej jag är inte bitter, bara en smula irriterad

3 kommentarer:

Cici sa...

Irriterad!! Jo pyttsan, det tror jag så mycket jag vill. JAG skulle ha varit heligt förbannad. Går det verkligen inte att putta över det till deras tomt?

Annika sa...

ojoj! Grannar är inte alltid till glädje! Förstår din irritation! Men vänd det till något bra, du fick en bra bild till temat ;-)

Kicki sa...

Jag håller med Cici, kan du inte få hjälp att vräka över det på grannens egen sida. Det ser ju dessutom ut som om det är stöttat MOT er.
Irriterad, det är väl bara förnamnet :-(